Покращуємо техніку читання

08.07.2020

АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА

Різноманітні чистомовки і скоромовки сприяють розвитку у дитини артикуляційного апарату, інтонаційної виразності, виробленню правильної дикції. Запропонуйте дитині різні варіанти вимови (тихо, голосно, повільно, швидко, весело, сумно, радісно, по складах, проспівати та інше).

1. Скоромовки.

Перчив, перчив - доки не переперчив.

Орел на горі, перо на орлі.

Лелеко, лелеко, ти летиш далеко.

Шишки на сосні, шашки на столі.

У Слави і Сави в сітях сом з вусами.

На дворі трава, на траві дрова.

Пес Полкан попав в капкан.

Мама мила Милу милом,

Мила митися не вміла,

Мила мило з рук не змила.

Ходить квочка коло кілочка,

водить діточок коло квіточок.

Оленя одне блукало.

Оленя когось шукало.

Ой, був собі коточок,

Украв собі клубочок.

2. Чистомовки.

Ди-ди-ди - йшли качата до води,

Иця-иця-иця - а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити - та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь - вони з розбігу у воду - плюсь!

Ок-ок-ок - ось колючий їжачок,
Ми-ми-ми - приготувався до зими.
Чок-чок-чок - повна хата грушечок.
Ок-ок-ок - частуватиме діток.

Із-із-із - барсучок в нору заліз.
Ди-ди-ди - наступилиі холоди.
Ить-ить-ить - барсучок тут смачно спить
Ни-ни-ни - аж до самої весни.

Ить-ить-ить - заєць в полі аж тремтить.
Ем-ем-ем - він сховався за кущем.
Уха-уха-уха - але довгі в нього вуха,
Їх-їх-їх - не сховати зайцю їх.

Аха-аха-аха - а де ж наша черепаха?
Оня-оня-оня - черепаха наша - соня.
Ів-ів-ів - до весняних теплих днів
Оню-оню-оню - не турбуйте нашу соню.

Ям-ям-ям - важко взимку горобцям,
Ти-ти-ти - їм зерняток не знайти.
Ати-ати-ати - треба крихт їм накидати,
Ать-ать-ать - щоб їм під стріхою дрімать.

Ички-ички-ички - тут же скачуть і синички,
Ів-ів-ів - доганяють горобців.
Ди-ди-ди- будуть довго холоди?
Ни-ни-ни - чи діждемося весни?

Альня-альня-альня - ось на дереві їдальня.
Сі-сі-сі - годівниці гарні всі.
Ці-ці-ці - вам, синички й горобці,
Їх-їх-їх - прилаштували дітки їх.

Ги-ги-ги - ой, як біло навкруги!
Узі-узі-узі - птахи - наші гарні друзі.
Ді-ді-ді - допоможем їм в біді
Ди-ди-ди - в осінні й зимні холоди.

Ія-ія-ія - а це що за чудасія?
Іг-іг-іг - це ж ведмежий барліг.
Ить-ить-ить - тут ведмідь у ньому спить,
Ни-ни-ни - бачить він медові сни.

Сі-сі-сі - будьте впевнені усі,
Уть-уть-уть - зимові місяці пройдуть,
Не-не-не - засяє сонечко ясне,
Іх-іх-іх - обігріє нас усіх.

Ами-ами-ами - вже весна не за горами.
Іти-іти-іти - їй зрадіють усі діти
Ки-ки-ки - і звірята, і пташки,
Ля-ля-ля - зрадіє матінка-земля!

Ато-ато-ато - чистомовок є багато.
Ті-ті-ті - та найкращі будуть ті,
Ята-ята-ята - що поможуть вам, малята,
Ув-ув-ув - ротик щоб слухняним був!

3. Читання приголосних.

Учень робить глибокий вдих і на видиху читає 15 приголосних одного ряду:

БТМПВЧФКНШЛЖЗЦС

КВМСПЛБШГРДБЛСТ

ПРЛГНТВСЧЦФБХНМ

ВМРГКТБДЗЩЗБЧВН

ФЩМЖДШХЧМКПБРВС

ПТКЗРМВДГБФКЗРЧ

ВПРАВИ НА УТВОРЕННЯ СЛІВ

1. Складання слів з половинок.

Береться від 3 до 10 слів. Слова поділяются на склади, які пишуться на окремих карткх. Дитині пропонується швидко скласти картки так, щоб вийшли осмислені слова. У більш складному варіанті пропонуються слова, схожі за написанням.
Ця вправа розвиває здатність по окремому фрагменту висловлювати здогад про все слово в цілому і відразу ж підтверджувати його відсутнім фрагментом. Крім того, формується установка на побуквений аналіз слова.

2. Утворення слів з частин.

3. СКЛАДАННЯ АНАГРАМ

Починати складати анаграми потрібно з простих слів, залишаючи першу і останню букву на своїх місцях і озвучуючи тему, наприклад "Тварини".

САБКОА КНГЕРУУ ПДНАА ДЛЬЕІФН ЛСИЦИЯ ВДЕДІМЬ

Потім перемішуйте тільки приголосні, залишаючи черговість складів. Попросіть дитину виявити "зайве" слово:

ВОРОКА ВНИСЯ СІВКЮЛ ФИЖАРА ЛЕФЕНОТ ІМЯЗ


Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати